Lexnova Expertkommentarer

Sveriges främsta juridiska experter analyserar de viktigaste nyheterna inom ditt rättsområde.

Miljöpåståenden i marknadsföring – uppföljning av ny praxis

Fler och fler företag marknadsför sina produkter eller tjänster som ”hållbara” och ”miljövänliga” eftersom det har ett betydande kommersiellt värde för både företagen och deras kunder. Men vad krävs för att sådana påståenden ska vara tillåtet att använda? Magnus Tonell och Pia Järvengren Gerner följer upp en tidigare expertkommentar i ämnet, och analyserar PMÖD:s respektive PMD:s färska avgöranden – bland annat det omtalade ”Netto noll”-tvisten mellan Konsumentverket och Arla – och dessas konsekvenser.

Magnus Tonell
Advokat och delägare, Next Advokater
Pia Järvengren Gerner
Advokat, Next Advokater

Vill du få tillgång till denna Expertkommentar?

När du köper denna Expertkommentar får du tillgång till den i sex månader. Välj ditt betalsätt, kortbetalning eller mot faktura. Vid kortbetalning får du direkt åtkomst till materialet.

2990kr

ex. moms

FAKTURAKÖP

Få tillgång till alla expertkommentarer inom immaterialrätt

Med Lexnova Expertkommentarer är du alltid uppdaterad på de viktigaste nyheterna inom ditt rättsområde.