Välkommen till Lexnovas kundservice och support

Här hittar du demofilmer, vanliga frågor och svar samt kontaktformulär.

Vimeo video

Hur använder du Lexnova Nyheter?

Här går vi igenom hur nyhetstjänsten fungerar samt hur man sätter upp bevakningar.

Vanliga frågor

Följ denna länk för att logga in. Kontrollera att du använder rätt e-postadress och lösenord. Om du har glömt ditt lösenord kan du klicka på "Glömt lösenord" för att återställa det. Om problemet kvarstår kontakta vår kundtjänst via e-post eller telefon.

Ansök om utbildningsintyg via e-post till [email protected] eller här för Lexnova Play.

Lexnova är optimerad för moderna webbläsare som Google Chrome, Firefox, Safari och Microsoft Edge. Vår webbplats fungerar både på stationära och mobila enheter. För bästa upplevelse rekommenderar vi att använda den senaste versionen av din webbläsare.

Du skapar bevakningar utifrån sökningar i vårt arkiv. När nytt innehåll publiceras som matchar dina bevakningar blir du notifierad via e-post. Du väljer själv hur ofta du vill bli notifierad.

Om du inte vill förlänga ditt abonnemang måste du säga upp abonnemanget senast trettioen (31) dagar före innevarande abonnemangsperiods utgång. Uppsägning måste ske skriftligen via e-post till [email protected]. Utebliven betalning gäller inte som uppsägning.

Legal Assistant

Legal Assistant är redan instruerad för att agera på rätt, men det är ditt jobb att ställa så tydliga frågor som möjligt med tillräcklig kontext. Högre kvalitet på input ger generellt högre kvalitet i output. Om du skriver en väldigt ospecifik fråga ger det större möjligheter för assistenten att sväva iväg och addressera områden som inte är intressanta. Vi har även lagt till en "Få hjälp med din sökning"-funktionalitet som hjälper till att ställa mer välformulerade frågor. Lexnovas AI är redan instruerad för att agera på rätt, men det är ditt jobb att ställa så tydliga frågor som möjligt med tillräcklig kontext. Tänk att det är en junior sommar-intern - väldigt påläst, men behöver tydliga instruktioner. Kom också ihåg att kontrollera resultatet.

Assistenten svarar utifrån nyheter, expertkommentarer och play i dagsläget, sedan beror det på om du har tillgång till tjänsten för att kunna läsa referensen. Det innebär att du kan få svar som hämtas från play-avsnitt och expertkommentarer, men om du inte har beställt de abonnemangen så kommer du inte att kunna läsa hela artikeln. Alla nyhetsartiklar går däremot att läsa då de alltid ingår i AI-abonnemanget.

Legal Assistant bygger nu på GPT-4.1. Den ger snabbare, mer precisa och mer strukturerade svar än tidigare versioner. 

Tack vare förbättrad kontextförståelse kan assistenten hantera längre dialoger, bryta ned komplexa juridiska frågor i flera delar och följa instruktioner med hög noggrannhet – till exempel vid analys av rättsfall eller tolkning av lagtext. 

Modellen är också bättre på att säga till om underlaget är otydligt, snarare än att gissa. Och om du vill att viss information ska utelämnas, går det nu att styra svaret tydligare. 

För att säkerställa hög dataintegritet och skydd av känslig information är samtliga IT-tjänster relaterade till AI-Legal Assistant driftsatta inom Lexnovas isolerade Azure-miljö. Vi delar inte någon användardata med externa system eller applikationer. AI-assistenten baseras på Microsoft Azure OpenAI som språkmodell, men all kommunikation sker under strikt kontroll och utan att data används för vidare modellträning eller delas med tredje part. 

Endast vårt interna utvecklingsteam har åtkomst till loggar som innehåller användarfrågor, sökresultat och eventuell feedback som lämnas i tjänsten. Om ni önskar en helt privat instans av AI-Legal Assistant, är ni välkomna att kontakta oss för mer information.

Dina prompts (frågor/indata) och completions (svar/utdata):

• är inte tillgängliga för andra användare eller kunder
• delas inte med OpenAI
• används inte för att förbättra OpenAI:s modeller
• används inte för att förbättra Microsofts eller OpenAI:s tjänster
• används inte för att automatiskt träna eller förbättra de språkmodeller som tillhandahålls via Azure OpenAI

All data kopplad till AI-Legal Assistant lagras och hanteras inom Microsoft Azures molnplattform, där samtliga servrar är lokaliserade inom EU. Juridiskt innehåll (inklusive exempelvis SFS), användarsökningar samt övriga metadata lagras i en databas, distribuerad inom Azure-miljön. Ingen användardata används för modellträning. 

Kontakta oss

Telefon
08-509 333 93
Vi tar emot telefonsamtal vardagar 9–17