Employer branding har blivit en central strategi för organisationer som vill attrahera, behålla och utveckla talanger i en konkurrensutsatt arbetsmarknad. I denna heldagskurs från BG Institute erbjuder Robert Dybeck deltagarna en datadriven och kulturcentrerad metod för att skapa ett autentiskt arbetsgivarvarumärke. Kursen kombinerar teoretiska modeller med praktiska exempel och belyser vanliga fallgropar samt relevanta mätetal för att säkerställa effektiva resultat. Genom att fokusera strategiska verktyg utrustar utbildningen professionella med verktyg för att stärka sin organisations attraktionskraft och långsiktiga framgång på arbetsmarknaden. Nedan följer en AI-genererad sammanfattning av kursen.
Expert på employer branding
1. Introduktion
I teorin är det enkelt: Satsa på att bli en attraktiv arbetsgivare, få rätt personer att söka sig till organisationen, få dem att stanna – bli framgångsrik.
Verkligheten ser något annorlunda ut. De flesta får kämpa för att få ut sin berättelse, samtidigt som vissa lyskraftiga stjärnor lockar alla talanger med antingen en attraktiv produkt/tjänst, eller en lång historia av framgång. Men hur tar man sig dit om produkten/tjänsten inte har samma lyskraft? Hur skapar man tydlighet och attraktion? Det handlar om att väcka känslor och att sticka ut. P...
KURSANALYS
Tillgodogör dig en heldagsutbildning på 10 minuter
Blendow 360s kursanalyser är sammanfattningar av BG Institutes
digitala kurser. Med våra korta kärnfulla
summeringar får du möjlighet att lära dig innehållet från en heldagsutbildning på endast 10 minuter. Materialet
är
AI-genererat och kvalitetssäkrat av Blendow Lexnova.
Läs mer på
blendow.se/blendow-360