Lexnova Webbinarier

Juridiska webbinarier om aktuella ämnen – uppdatera dig online när det passar dig

Influencer Marketing – det juridiska ansvaret

Marknadsföring via sociala medier har under de senaste åren ökat kraftigt. Personer med stora följarskaror ger via reklamsamarbeten utrymme för företag att synas i flödena. Vilka juridiska aspekter bör företag beakta vid sk. Influencer Marketing? Och vilka rättsliga utmaningar medför detta nya reklamlandskap? Se till att du är uppdaterad kring regelefterlevnad, transparens och skäliga villkor.

David Leffler
Advokat och chef för varumärkesskyddsgruppen vid Cirio Advokatbyrå.
Sara Hovstadius
Senior Associate vid Cirio Advokatbyrå

Välkommen till detta webbinarium där David Leffler och Sara Hovstadius, från Cirio Advokatbyrå, behandlar juridiken kring marknadsföring via sociala medier. Här får du en praktisk genomgång kring vilket ansvar vardera part har avseende reklammärkning och upphovsrätten till reklaminnehållet. 

Ur innehållet 

  • Rättsliga frågor vid publicering i sociala medier 
  • Ansvaret för reklammärkning  
  • Kontraktskrivande vid Influencer Marketing  
  • Reklamombudsmannen och Konsumentombudsmannen
  • Upphovsrätten för reklaminnehåll 


Vill du få tillgång till detta Webbinarium?

När du köper detta Webbinarium får du tillgång till det i sex månader och kan se det hur många gånger du vill. Välj ditt betalsätt, kortbetalning eller mot faktura. Vid kortbetalning får du direkt åtkomst till materialet.

2990kr

ex. moms