Nya upphovsrättsliga regler – de föreslagna ändringarna
Advokat – utbildningsintyg
Det omdebatterade DSM-direktivet (Digital Single Market) har nu resulterat i ett lagförslag som planeras träda i kraft den 1 juli 2022. Få en genomgång av de föreslagna lagändringarna, som innehåller nya tvingande regler, och hur ni kan förbereda verksamheten inför implementeringen.
Under seminariet går Karin Cederlund igenom vilka ändringar som föreslås och vad de kan leda till, bland annat avtalsrättsliga nyheter såsom nya regler om ersättning till upphovsmän, nya inskränkningar i upphovsrätten och nytt upphovsrättsligt ansvar för plattformar. Säkerställ att du är uppdaterad på den mest genomgripande förändringen av upphovsrätten på 20 år.
Ur innehållet:
Vilka avtalsrättsliga nyheter föreslås?
Vad innebär den nya ensamrätten för pressen?
Vilka möjligheter ger de nya inskränkningarna i upphovsrätten (för t.ex. text- och datautvinning)?
Vilken betydelse kan det nya upphovsrättsliga ansvaret för plattformar få?
Vill du delta på detta webbinarium?
När du köper detta webbinarium får du tillgång till den kommande live-sändningen där du kan skicka in frågor till föreläsaren samt ladda ner eventuella dokument i förväg. Välj ditt betalsätt, kortbetalning eller mot faktura.
2990kr
ex. moms
1 Arbetsdag
Få tillgång till samtliga webbinarier
Skapa ett abonnemang för 2 990 kr/mån
Med Lexnova Live har du obegränsad tillgång till våra juridiska webbinarier.
Delta på över 80 webbinarier live per år
Ställ dina frågor till Sveriges mest initierade föreläsare
Stort sökbart arkiv med över 150 webbinarier on-demand
Karin har stor erfarenhet av rättegångar och av att skriva och förhandla avtal inom dessa områden. Karin sitter i styrelsen för Svenska Föreningen för Immaterialrätt (SFIR). Hon har suttit som expert i Upphovsrättsutredningen och Utredningen om Följerättsersättning.
Om kakor
Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen, utveckla våra tjänster samt analysera användning och trafik.
Mer information
Om du klickar på "Godkänn alla" nedan kommer tjänsten Google Tag Manager laddas in. Via Google Tag Manager laddas sedan b.la. Google Analytics Universal Analytics, Google Analytics 4, Facebook Pixel och HotJar.